Dobry humor na talerzu

Dobry humor na talerzu

Nikogo nie trzeba przekonywać, że to co jemy ma ogromny wpływ na nasze zdrowie fizyczne i sylwetkę… ale dobroczynne działanie zdrowej diety nie ogranicza się tylko do tego! Nasz jadłospis ma ogromny wpływ na dobry nastrój.

Gdy za oknem roztacza się romantyczny i mglisty krajobraz, a dni stają się krótsze, zacznijmy przyrządzać potrawy, które rozgrzewają nas i pozwalają zapomnieć o chłodzie za oknem. Przygotowaliśmy kilka drobnych tipów, które pozwolą Wam cieszyć się energią i dobrym humorem na przekór niekorzystnej aurze.

Z jesiennym splinem można walczyć na wiele sposobów. Aktywność fizyczna i otaczanie się życzliwymi ludźmi to podstawa, ale warto też przyjrzeć się temu, co ląduje na naszym talerzu.

Wstań dobrą nogą - wartościowe śniadanie

Zacznijmy od śniadania. To najistotniejszy posiłek i pomijanie go może niekorzystnie odbić się na reszcie naszego dnia. Śniadanie musi być porządne, bo po nocy mamy niski poziom cukru, a nasz organizm zimą szczególnie potrzebuje energii na rozruch. Bez tego jesteśmy osłabieni, a krążące we krwi hormony stresu już od rana psują humor. Wymarzona kompozycja na śniadanie to ciepła owsianka z bananem i orzechami lub jajka w ulubionym wydaniu, najlepiej z dodatkiem pełnoziarnistego pieczywa i zdrowego tłuszczu, np. takiego, pochodzącego z awokado. Śniadanie, które zawiera wszystkie te dobroczynne składniki, rozgrzewa od wewnątrz i stabilizuje poziom cukru, a co za tym idzie poprawia także nastrój – i to na długie godziny.

Nasycone kwasy tłuszczowe na obiad

Już dawno stwierdzono związek między obniżonym nastrojem, a małą ilością kwasów omega-3 w diecie. Z tego względu na obiad proponujemy bogate w wielonienasycone kwasy tłuszczowe ryby. Łosoś pacyficzny, sardynki, śledź atlantycki i poczciwa makrela – to najlepsi sprzymierzeńcy witalności i równowagi psychicznej. Inne źródła omega 3 to olej lniany i orzechy włoskie – one również powinny na stałe zagościć w jesiennym menu. Dla zdrowej głowy dorzucamy jeszcze kwas foliowy pod postacią zielonych warzyw (brokuły, szpinak), a także magnez w kaszy gryczanej lub pełnoziarnistym ryżu. Oczywiście jesienią możemy sięgnąć po czekoladę, lecz najlepsza będzie ta gorzka o bardzo wysokiej zawartości kakao. Należy pamiętać, że duża ilość cukru i tłuszczu w mlecznych czekoladach może wywołać skutki odwrotne od zamierzonych – senność oraz spadek energii.

Szybkie i wartościowe potrawy na wieczór

Kiedy szybko zapada zmrok, a pogoda nie rozpieszcza, wieczorne powroty do domu potrafią nieźle dać w kość. Po całym dniu w pracy najlepiej posilić się gęstą zupą lub curry z intensywnymi przyprawami – takimi jak chilli, imbir i cynamon, które cudownie rozgrzewają i ubarwiają smak niemal każdej potrawy. Jesień to sezon na „comfort food” – sycące, jednogarnkowe potrawy, które można wielokrotnie odgrzewać. Dodając do naszej szybkiej kolacji soczewicę lub fasolę, zapewniamy sobie dodatkową porcję białka i magnezu, a natka pietruszki to posypka z witaminy C oraz żelaza.

Napoje rozgrzewające

Nie tylko jedzenie powinno być komfortowe. W ciągu dnia należy spożywać dużo ciepłych płynów, a więc herbata z miodem albo kubek gorącego kakao – a wieczorem lampka czerwonego wina lub aromatyczny grzaniec. Z takim arsenałem jesteście bezpieczni, jesienna melancholia Was nie dopadnie!

Proponowane wina

placeholer-small
23.99*cena sugerowana

Old Tbilisi Alazani

Gws

    Gruzja czerwone półsłodkie Rkatsiteli, Saperavi Ciasta
    placeholer-small
    22.99*cena sugerowana

    Le Parisien Merlot

    Kressmann

    Francja czerwone półsłodkie Merlot Przystawki
    Poprzedni artykuł

    Poprzedni artykuł

    Świąteczne przygotowania bez stresu

    Następny artykuł

    Jesień w winnicach

    Następny artykuł
    splash splash splash splash splash splash splash splash splash splash splash
    Do góry
    Faktoria

    Serwis przeznaczony jest dla osób pełnoletnich.

    Czy masz ukończone 18 lat? Strona dostępna jest tylko dla użytkowników pełnoletnich.
    © 2018 Wszelkie prawa zastrzeżone przez Faktoria Win
    Test Smaku