5000 sklepów z regałami Faktorii Win!

Faktoria Win cieszy się zaufaniem Partnerów oraz Klientów w całej Polsce.28 sierpnia w Kielcach uroczyście otworzyliśmy 5000 sklep z regałem naszej marki.

Zmieniają się nasze upodobania kulinarne. Poszukujemy nowych aromatów, chętnie eksperymentując z nowymi smakami. Na popularności zyskują egzotyczne kuchnie i programy kulinarne. Ten sam proces obserwujemy na rynku sprzedaży alkoholi. Zauważalne jest odchodzenie od alkoholi wysokoprocentowych, a więcej wydajemy na alkohole lekkie, niskoprocentowe i aromatyczne. Ponadto, podobnie jak przy zakupie żywności, stawiamy na jakość spożywanych trunków. Widoczne są też zmiany w sposobie konsumpcji. Dziś alkohol jest dodatkiem do jedzenia, spędzenia czasu z przyjaciółmi, czy relaksu. Znaczący udział w procesie transformacji przyzwyczajeń ma Faktoria Win, która już sześć lat temu jako pierwsza wprowadziła do sklepów małoformatowych ofertę win jakościowych pokazując klientom, że ich zakup może być prosty i przyjemny, nawet wówczas gdy nie jest się ich znawcą.

Wino wraca na polskie stoły

Wino przez wiele lat było obecne w polskiej kuchni i tradycji. Później, przez okres wojny i komunizmu zostało zapomniane. Teraz wraca, tak jak i polskie winnice, których już blisko sto działa na polskim rynku. Odradza się też kultura picia wina. Winny trend zaowocował stworzeniem Faktorii Win, konceptu, który odpowiada na rosnące zainteresowanie winem wśród konsumentów. Projekt doskonale trafia w gusta polskich klientów i jest w stanie zaproponować najlepszą ofertę win w połączeniu z atrakcyjną ceną.

– Sześć lat temu, kiedy w ramach autorskich konceptów Grupy Eurocash rozpoczęliśmy działalność pod szyldem Faktoria Win, sprzedaż wina w Polsce odbywała się w sklepach z alkoholem i marketach. Średnio piliśmy trzy litry wina stołowego na głowę. Nasz pomysł był więc nowatorski. Mogę śmiało powiedzieć, że zrewolucjonizowaliśmy handel winami w małych i średnich sklepach, gdzie wzrost sprzedaży tego trunku tylko w ubiegłym roku wyniósł 36 procent. Spożycie wina na przestrzeni pięciu lat wzrosło z 3 do 4,5 litrów na osobę – mówi Paulina Wardak, Menadżer ds. Marketingu Faktorii Win. – Pokazaliśmy, że nie zawsze dobre wino musi być drogie, a proces jego zakupu nie musi kojarzyć się z niepewnością i może  być prostą przyjemnością. Ostatnie lata pokazują również, że sklepy tego formatu notowały najwyższą dynamikę sprzedaży wina. I choć nadal statystyczny Polak wypija zaledwie cztery litry wina rocznie, podczas gdy nasi sąsiedzi Niemcy aż 38 litrów, a Czesi 16 litrów, to bardzo cieszy nas fakt, że tego typu trunki coraz częściej kupuje w sklepie małoformatowym– dodaje Paulina Wardak.

Rynek wina w Polsce rośnie w tempie około 9% rocznie, a jego wartość w 2018 r. sięgnęła 3,1 mld zł. W sprzedaży tej kategorii produktowej na prowadzenie wychodzą sklepy małoformatowe. Ich udział w tym rynku wynosi już 36% wobec 25% w 2012 r. Dużą zasługę ma w tym Faktoria Win, którą do sklepów małoformatowych wprowadziła Grupa Eurocash.

Oswojone wino

Dla wielu klientów barierą podczas zakupu był brak wiedzy jak pić wino, jak je umiejętnie dobrać do okazji, czy do dania. Dodatkowym wyzwaniem było wprowadzenie trunku do małoformatowych sklepów gdzie robimy codzienne zakupy. Brak możliwości skonsultowania zakupu z doradcą i obawa przed niską jakością produktu powodowały, że niechętnie kupowano wina w sklepach spożywczych. To się jednak zmieniło dzięki dobrej strategii sprzedażowej.

– Odpowiedzieliśmy na potrzeby naszych klientów, oferując im przejrzysty system wyboru win dopasowanych do okazji. Specjalny regał Faktoria Win został zaprojektowany tak, by butelki można było ułożyć tematycznie, dobierając ich smak, kolor i intensywność do pięciu okazji, na które Polacy najczęściej kupują wina: Do posiłku, Na prezent, Na randkę, Relaks i Z przyjaciółmi. Do tego dołożyliśmy life style’owy Magazyn Faktorii Win z poradami sommeliera pokazujący konsumentom, że wino pasuje do każdej okazji i że nie trzeba być znawcą by wybrać dobry jego gatunek i markę – komentuje Paulina Wardak.

Innowacyjny sposób kompleksowej komunikacji Grupy Eurocash przybliżającej świat wina i edukującej kupujących w tym względzie to zupełnie nowa jakość na naszym rynku. Oprócz drukowanego magazynu, Grupa Eurocash zadbała o regularne promocje wina w sklepach, prezentując konsumentom nowe marki win, czy też wina sezonowe. W działania te wpisuje się również wprowadzenie do Faktorii Win marek z prestiżowych, znanych winnic, takich jak Frescobaldi, Kressmann czy Beringer. W ten sposób koncept wypełnił lukę pomiędzy ofertą supermarketów i sklepów specjalistycznych. Regał Faktorii Win nie tylko zachęca do kupna, ale też podpowiada jak wybrać wino i sugeruje krok po kroku ścieżkę zakupu.

W ramach tej szerokiej koncepcji komunikacyjnej powstały również wine bary na Wisłą i nad Odrą, a po Krakowie krążył mini wine bus. Postawiono również na wspieranie kultury. Program „Faktoria Win zaprasza” wspierał premiery teatralne i wernisaże. Takich działań nikt wcześniej w Polsce nie prowadził.

– W sklepie sieci Faktorii Win w Kielcach pojawił się właśnie pięciotysięczny winny regał, na których można znaleźć ofertę 500 gatunków win z całego świata. Naszych trunków można też posmakować w ponad 700 restauracjach. Ten rynek ma wciąż ogromny potencjał wzrostu, dlatego nieustannie rozbudowujemy siec naszych partnerów – podsumowuje Paulina Wardak.

5000 sklepów z regałami Faktorii Win! - Galeria 5000 sklepów z regałami Faktorii Win! - Galeria
splash splash splash splash splash splash splash splash splash splash splash
Do góry
Faktoria

Serwis przeznaczony jest dla osób pełnoletnich.

Czy masz ukończone 18 lat? Strona dostępna jest tylko dla użytkowników pełnoletnich.
© 2019 Wszelkie prawa zastrzeżone przez Faktoria Win
Test Smaku

Dołącz do świata winnych inspiracji.

Administratorem Pani / Pana danych jest Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach( 62-052) przy ul. Wiśniowej 11. ... czytaj więcej
Administratorem Pani / Pana danych jest Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach (62-052) przy ul. Wiśniowej 11. Z administratorem można skontaktować się przez adres email Eurocash@eurocash.pl lub telefonicznie pod numerem 0-61 658 3000.

Wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych, z którym może Pani / Pan skontaktować się poprzez email iod_ec@eurocash.pl, telefonicznie pod numerem 0-61 333 22 74 lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z Inspektorem Ochrony Danych można się skontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu:

a) wysyłki newslettera – podstawą prawną jest niezbędność do wykonania umowy;

b) komunikacji marketingowej – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes administratora;

c) ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Eurocash – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes administratora.

Pani / Pana dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora, w tym agencjom marketingowym oraz dostawcom programów do komunikacji mailowej.

Dane będą przetwarzane przez okres trwania umowy oraz prawnie uzasadnionego interesu administratora. Okres przechowywania danych osobowych może zostać każdorazowo przedłużony o okres przedawnienia roszczeń, jeżeli przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne dla dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez administratora.

Jako że Pani / Pana dane przetwarzane są w sposób zautomatyzowany na podstawie umowy – przysługuje Pani / Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych, które dostarczył/a Pani / Pan administratorowi, tj. do otrzymania ich od administratora w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani / Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych.

Przysługuje Pani / Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.

W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani / Pana danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu administratora, przysługuje Pani / Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani / Pana danych osobowych.

Przysługuje Pani / Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia. W Polsce właściwym organem jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu świadczenia usługi newslettera. Niepodanie danych skutkuje brakiem możliwości wysyłki newslettera.
Faktoria

Przy kieliszku wina
delektuj się inspiracjami od Faktorii Win.

Dołącz do naszego newslettera.
Administratorem Pani / Pana danych jest Eurocash S.A. z siedzibą
w Komornikach( 62-052) przy ul. Wiśniowej 11. ... czytaj więcej
Administratorem Pani / Pana danych jest Eurocash S.A. z siedzibą w Komornikach (62-052) przy ul. Wiśniowej 11. Z administratorem można skontaktować się przez adres email Eurocash@eurocash.pl lub telefonicznie pod numerem 0-61 658 3000.

Wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych, z którym może Pani / Pan skontaktować się poprzez email iod_ec@eurocash.pl, telefonicznie pod numerem 0-61 333 22 74 lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z Inspektorem Ochrony Danych można się skontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu:

a) wysyłki newslettera – podstawą prawną jest niezbędność do wykonania umowy;

b) komunikacji marketingowej – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes administratora;

c) ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Eurocash – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes administratora.

Pani / Pana dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora, w tym agencjom marketingowym oraz dostawcom programów do komunikacji mailowej.

Dane będą przetwarzane przez okres trwania umowy oraz prawnie uzasadnionego interesu administratora. Okres przechowywania danych osobowych może zostać każdorazowo przedłużony o okres przedawnienia roszczeń, jeżeli przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne dla dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez administratora.

Jako że Pani / Pana dane przetwarzane są w sposób zautomatyzowany na podstawie umowy – przysługuje Pani / Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych, które dostarczył/a Pani / Pan administratorowi, tj. do otrzymania ich od administratora w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani / Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych.

Przysługuje Pani / Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.

W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani / Pana danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu administratora, przysługuje Pani / Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani / Pana danych osobowych.

Przysługuje Pani / Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia. W Polsce właściwym organem jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu świadczenia usługi newslettera. Niepodanie danych skutkuje brakiem możliwości wysyłki newslettera.